miercuri, 20 aprilie 2011

Black Swan

De mult timp vroiam sa fac aceasta postare, insa ori timpul, ori alte lucruri pe care la momentul respectiv le-am considerat mai importante, m-au oprit. Si iata ca am ajuns sa o fac abea acum, la aproape o luna dupa ce am vazut filmul. 

Poate ca o parte din detalii au disparut din mintea mea, sau nu mai sunt la fel de clare, insa pot sa afirm cu certitudine ca filmul mi-a placut. Desigur, nu trebuie sa uit sa mentionez faptul ca deja o admiram pe Natalie Portman in momentul in care am vazut filmul, si ca acest film mi-a atras atentia inca de dinainte de a aparea pe piata, dupa ce am vazut ca ea se afla in distributia acestui film. Desi primul lucru care mi-a atras atentia la acest film a fost titlul. Dar, cum as fi in stare sa creez o intreaga filozofie pe aceasta tema, am sa ma aptin sa mai spun ceva si am sa trec la a vorbi efectiv despre film.

Desi, dupa cum am spus, mi-a atras atentia din prima, nu am crezut ca va fi chiar asa de bun. M-as fi asteptat la un film care sa trateze aceasta poveste dramatica intr-un cu totul alt fel, mult mai fad, mult mai putin atractiv. Stiam ca Natalie avea sa faca un rol bun, insa nu m-as fi asteptat ca si subiectul filmului sa fie atat de interesant. 
Dar despre ce este vorba in film? Am sa incerc sa vorbesc despre asta fara a da prea multe detali si fara a strica farmecul filmului pentru cei care nu l-au vazut. De altfel, mi-ar fi si destul de greu sa fac acest lucru, caci cred ca, chiar si in momentul in care ai sti destul de bine cu trebuie sa evolueze filmul de la inceput si pana la sfarsit, tot ai mai avea cu ce sa-ti delectezi privirea si mintea. In film este vorba despre o fata care incearca sa atinga perfectiunea. In cazul ei, aceasta perfectiune consta intr-o perfectiune a dansului. Cum e si normal, aceasta dorinta acerba si disperata de a fi perfecta nu poate sa nu lase urme si sa nu o schimbe, ajungand, in final, sa o distruga. Am auzit multe persoane spunand ca filmul ar fi umpic cam exagerat, mie insa nu mi se pare a fi decat un film plin de metafore excelent realizate. Sunt prezente o serie de scene... umpic sf, care mie imi par, insa, a fi doar niste metafore a modului in care eul uman se confrunte mereu cu doua idei de origine opusa, neputand sa-i dea ascultare decat uneia singure. Practic, filmul prezinta povestea unei fete in care partea ei negativa incearca cu disperare sa invinga partea pozitiva, totul doare pentru a atinge un scurt moment de perfectiune.

Nu cred ca are rost sa vorbesc mai mult. Cei ce ati vazut filmul, stiti deja despre ce este vorba, iar celor ce nu l-au vazut, eu le recomant sa-l vada cat mai repede, caci chiar este un fil ce merita vazut...


Niciun comentariu: