joi, 8 septembrie 2011

Filmele 3D

Azi am citit niste chesti interesante despre filmele 3D si m-am gandit ca ar trebui sa le impartasesc cu voi, astfel incat sa afle cat mai multi aceste lucruri.

Istoria filmelor 3D nu este de loc una noua, ele incepand sa se realizeze... inca de pe cand industria filmului se afla abea la inceputurile sale. De ce au ajuns ele totusi sa se dezvolte asa tarziu? Din cauza costurilor, desigur. Si aici nu ma refer neaparat la costurile de productie, care erau, in mod clar, mai mari, dar nu atat de mari incat sa le faca neproductive daca n-ar fi fost si costurile necesare difuzarii lor mai mare. Din cate am inteles, e nevoie de un ecran special, plus multe altele.

Stereoscopul, ce a permis realizarea primelor fotografii 3D a fost inventat in 1844 (deci destul de timpuriu). Desigur, din acel moment au inceput sa apara primele fotografii, 3D, filmele apar abea mai tarziu, adica in 1922, primul film 3D purtand titlul de "Puterea Dragostei". Nu stiu exact cum stam cu cronologia in ceea ce priveste acest gen de filme difuzate in cinematografe, dar stiu ca nazisti se foloseau de aceasta tehnica pentru a realiza scurt-metraje. Acestea erau realizate alb-negru si dateaza din 1936. Filme 3D au fost realizate si de catre Uniunea Sovietica inca de timpuriu, printre ele numarandu-se Robinson Crusoe din 1947.

Deci, dupa cum vedeti, istoria filmului 3D este una destul de indelungata. N-am facut eu prea mult research pe aceasta tema, caci sunt sigura ca as fi putut veni cu mult mai multe date, m-am folosit doar de niste informatii din revista Unica si de ce-am mai invatat pe la facultate, cand am vorbit despre realizarea hartilor 3D (desi date de acest fel am folosit destul de putine). Daca sunteti interesati, puteti sa ma anuntati si voi cauta mai multe date. Trebuie sa recunosc ca e un domeniu care pare interesant, insa am nevoie de un imbold ca sa ma apuc sa culeg mai multe date despre un anumit lucru, oricare ar fi acela. Asa ca, daca vreti sa fac asta, trage-ti umpic de mine.

Niciun comentariu: