marți, 19 iulie 2011

Harry Potter si Talismanele Mortii - Partea a doua

Aseara, impreuna cu parintii, surioara si prietenul meu am fost sa vizionam ultimul film din seria Harry Potter, film ce ilustra a doua jumatate a ultimei carti.

Filmul mi s-a parut mult mai ok decat prima parte, poate si din cauza ca a trecut mai mult timp de cand am citit cartea si nu am mai observat asa de bine lucrurile care nu seamana. Sau poate, mai degraba, pentru ca mi-am dat seama de ce nu seamana anumite lucruri cu cele din carte. Am inteles ca anumite lucruri au fost excluse pentru ca altfel ar fi fost prea lung filmul, iar altele au fost bagate pentru a-l face umpic mai interesant (desi, dupa parerea mea, era mai interesant daca acolo se urma fidel cartea). 

In continuare am sa vorbesc despre cele cateva nesimilaritudini dintre film si care. Am sa incep cu chestile in plus: lupta dintre Voldemort si Harry Potter este mult mai lunga in film. In carte nu s-a folosit decat o vraja si s-a inteles clar ca motivul pentru care a murit Voldemort a fost propriul blestem. In film au o lupta destul de lunga. Banuiesc ca ei s-au gandit ca e mai interesant, mie insa mi se pare mult mai dramatic si mai frumos sfarsitul din carte. 

Au fost si lucruri care s-au scos: nu a mai aparut povestea lui Dumbledore (da, stiu, nu mai aveau unde s-o bage, lungeau filmul prea mult), Harry nu-i mai spune lui Neville de sarpe, in schimb le spune lui Ron si Hermione, lucru care in carte nu se intampla. El nu mai vorbeste cu ei inainte sa se duca la Voldemort. De asemenea, in carte nimeni nu simtea cand horcruxurile erau distruse. Iar cand este omorat sarpele, Voldemort este de fata, si abea acela este momentul in care Harry reinvie, ca sa zic asa.

Si mai era un lucru de care nu cred ca a putut cineva sa-si dea seama din film. Belatrix era iubita lui Voldemort. In carte el este de fata la moartea ei si isi iese din minti. De asemenea, la scena din padure, toti sunt descrisi ca avand urme pe fete in urma pedepselor aplicate de Voldemort, doar ea nu. Ea ii vorbea mereu ca unui iubit. Toate aceste chesti sunt descrise in carte dar nu si in film. In fine, nu e prea important, singurul lucru pentru care conteaza chestia asta este ca m-a inspirat pe mine sa scriu anumite lucruri. 

Cum spuneam si mai sus, aceste nesimilaritudini nu fac ca filmul sa nu fie unul fain. Din contra, filmul chiar mi-a placut, mi-au placut efectele... In fine, cred ca oricum se va uita toata lumea la el.

Niciun comentariu: