joi, 4 iunie 2009

Italia


In opinia mea, Italia este una dintre cele mai frumoase tari din lume. De cand m-am dus acolo prima data, acum 3 ani, am ramas permanent si definitiv indragostita de ea. Si de ce nu as fi, cand frumusetile naturale si cele create de om se imbina in aceasta tara atat de armonios?

Citeam undeva ca in Italia se afla jumatate din patrimonuiul mondial al UNESCO. Acest simplu adevar nu poate decat sa insemne ca Italia este la fel de frumoasa ca toate celelalte tari adunate la un loc. Nu stiu, n-am vazut inca intreaga Italie, dar ceea ce am vazut m-a cucerit.

Gandindu-te la orasele din Italia, la frumusetea stilulrilor arhitecturale, nu se poata sa nu-ti vina in minte Roma, Florenta, Venetia... poate Milano... Orase mari, in care dai de arta la fiecare colt, in fiecare piata, pe fiecare strada. Statui, biserici, palate, piatete, toate se pot gasi aici. Dar, pe langa aceste orase mari si cunoscute de toata lumea, poti admira mult mai multe frumuseti. Pentru ca pana acum n-am fost in niciun oras, fie el cat de mic, in care sa nu se gaseasca macar un monument. Iar, trecand peste orase, acum trei ani am fost cazati intr-o vila din apropierea unui sat. Inclusiv acel satuc avea o biserica mai speciala, avea un carnaval (iar noi am avut norocul sa fie exact in perioada in care am fost noi acolo) si, pe langa acestea, avea farmecul sau aparte. Ah, si sa nu mai vorbesc de faptul ca vila in care stateam fusese construita prin 1800, ea devenind astfel extrem de valoroasa. Daca ar trebui sa aleg eu orasul care mi-a placut cel mai mult in Italia, n-as alege nici Florenta, care era mult prea plina de turisti, nici Venetia, in care am stat prea putin, si nici Roma, cu toate ca mi-a placut foarte mult. Alegerea mea s-ar indrepta spre Asissi, un orasel micut, dar extrem de frumos si de valoros din punct de vedere arhitectural. Genul de loc in care mi-ar place sa locuiesc.


Dar, trecand peste aceste bogatii care se datoreaza oamenilor, Italia prezinta, dupa cum am mai spus, minunate bogatii naturale. Varfurile inzapezite ale Alpilor sau stancile calcaroase ale Dolomitilor, intodeauna m-au inspirat si ma gandesc la ele de fiecare data cand ascult Rhapsody of Fire. Lago del Miage alaturi de ghetarul cu acelasi nume, primul ghetar pe care l-am vazut, reprezinta unul dintre cele mai frumoase locuri pe care le-am vazut. La poalele Mont Blanc-ului, cu multe piscuri ascutite si foarte spectaculoase in jurul sau, ofera o priveliste de neuitat.


Dar nu sunt numai muntii, cei care m-au fermecat. Coastele stancoase de la marea Liguriei ofera unul dintre cele mai spectaculoase peisaje vazute in viata mea. Nici nu va puteti imagina cat de frumos este sa te plimbi prin rezervatia Cinque Terre, admirand stancile ce se coboara in marea de un albastru ireal si vegetatia specifica acelei zone, formata din cactusi, aloe, si alte plante, multe dintre ele cu niste flori foarte frumoase. Sau cat de frumos si cat de bine te simti facand baie intre stanci, admirand de jos ceea ce ai admirat de sus, privind, de aceasta data, cum stancile ies din mare si se indreapta spre inaltimile pe care cresc acele plante de care am vorbit mai-naite, Iar satele care sunt acolo, cu cladiri colorate in roz, galben sau alte culori specifice locului, completeaza acest peisaj mirific.

Asa mi s-a infatisat mie aceasta frumoasa Italie, dar stiu ca ea are mult mai mult de aratat si ca sunt mult mai multe frumusetile pe care aceasta le ofera locuitorilor ei si turistilor ce vin s-o viziteze.

Niciun comentariu: