sâmbătă, 27 iunie 2009

top 3 personaje negative


De ceva vreme am inceput sa ard de dorinta sa vorbesc despre carti. Si cum numarul de pagini pe care il citesc intr-o zi este destul de mic in aceasta parioada datorita bacalaureatului ce este acum in desfasurare, dorinta mea de a vorbi macar despre ele nu poate decat sa creasca in intensitate. Singura problema este ca nu prea stiu nici macar ce sa spun despre carti. Am vorbit pana acum si de cartile mele preferate si despre tot felul de alte lucruri legate de carti, astfel incat acum imi este atat de greu sa-mi realizez dorinta. Singurul lucru nefacut care imi vine acum in minte ar fi un top al personajelor de un anumit fel de prin cartile citite. Si ma gandeam ca ar fi interesant daca as face un top al personajelor negative, chiar daca nu va fi decat un top3 si nu un top 10, asa cum am mai facut pana caum

Eu fac parte dintre acele persoane care apreciaza personajele negative dintr-o carte in egala masura cu cele pozitive. Chiar daca nu-mi amintesc sa fi citit vreo carte al carei personaj negativ sa fie si personajul meu preferat, intodeauna studiez atent si aceste personaje. Le compar intre ele, pe cele dintr-o carte cu cele dintr-o alta. Am in mintea mea chiar si un portret al personajului negativ ideal, iar daca voi intalni in vreo carte un personaj asemanator, s-ar putea ca atunci sa se intample pentru prima oara ca el sa devina preferatul meu. Dar sa nu mai lungesc vorba si sa trec la top.

3. Medalia de bronz ii va reveni personajului negativ din Apocalipsul de Stephen King. Nu-mi mai amintesc exact numele lui, nici nu mai stiu precis daca avea vreunul. El era numit in mai multe feluri, cel mai des Omul Intunecat.

2. Cred ca acest loc il voi rezerva nu unui singur personaj negativ, ci tuturor personajelor negative create de Boris Akunin. Si asta pentru ca are un minunat talent de a le contura, astfel incat te face sa le iubesti, sa le intelegi, sa le ierti. Observi ca ele nu sunt numai rele, ca nu au numai bube, ci le este conturata si partea lor umana. Si pentru ca e foarte greu sa vorbesc despre ele asa, la colectiv, ma gandeam ca o sa le dedic o postare speciala candva, in viitor.

1. Acest personaj se afla pe locul I poate doar datorita faptului ca de la el am plecat in conturarea personajului meu negativ ideal. Este vorba despre Voldemort, despre care, banuiesc, nu este nevoie sa spun mai multe pentru a va da seama ce e cu el. Si da, s-ar putea sa nu fie la fel de interesant conturat ca personajele lui Akunin, insa are cateva caracteristici necesare orcarui personaj negativ. Si, avand in vedere ca am fost atat de obsedata de Harry Potter, nici nu cred ca as putea sa-i acord o alta pozitie.

Niciun comentariu: