duminică, 17 mai 2009

carti si calatorii


Ma gandeam ca probabil sunt multe acele locuri pe care am inceput sa-mi doresc sa le vizitez in urma citirii unei carti in care actiunea se petrece in locul respectiv, iar, daca vorbesc pur si simplu despre locurile pe care imi doresc sa le vizitez si despre care am si citit prin diverse carti... atunci sunt si mai multe. Asa ca m-am gandit sa fac un top al acestor locatii, fie ca dragostea mea pentru ele a inceput in momentul citirii cartii, fie ca doar mi-am regasit locul mult iubit descris in carte.

10. Polul Nord - am postat aceasta locatie pe ultimul loc in topul meu doar pentru ca mie nu imi place frigul. Insa a fost atat de frumos descrisa in Luminile Nordului (cu toate ca aceasta carte nu e mai mult decat un sf pentru copii) incat m-a facut sa-mi imaginez cum ar fi sa ajung si eu in aceasta zona, sa vad si eu minunatele culori ale aurorei boreale...

9. Torino - Pana sa citesc despre acest oras in De ce iubim femeile? a lui Cartarescu, mi se parea un oras banal, deloc demn de vizitat fata de restul frumusetilor ce le poti intalnii in Italia. Abea aceasta carte m-a facut sa-l privesc ca pe un oras magic, cu toate ca este atat de succint descris...

8. Marea Britanie si Londra - m-am hotarat sa vorbesc despre tara si capitala la un loc, pentru ca altfel ar trebui sa fac un top mult prea lung. Dragostea mea petnru Londra a aparut odata cu citirea diverselor cartii care se refereau la Londra evului mediu, in general, cum ar fi Magie intunecata sau chiar si unele din cartile lui Dumas prin care mai apare si cate un colt din acest oras. Cred ca m-am extins la intreaga Mare Britanie o data ce am citit Harry Potter si am inceput sa-mi doresc sa vizitez Scotia, atat pentru castelele ei, dar atunci principala mea dorinta era de a o intalnii pe autoare. Apoi am inceput sa-mi doresc sa vizitez litoralul Marii Britanii, dorinta la care a contribuit si felul in care acesta era descris de Agatha Christie. Intodeauna mi-am imaginat a fi frumos sa privesc marea intr-o zi innorata...

7. Sankt Petersburg - daca aceasta locatie nu s-ar afla in Rusia si nici intr-o zona cu un climat mai rece decat cel care imi place mie, maine mi-as face bagajele si as pleca acolo. De mult ma gandeam eu ca acest oras ar putea fi frumos, insa, trebuie sa recunosc, doar cartile lui Akunin au reusit sa-i dea acea culoare care sa ma atraga cu adevarat, culoarea epocii....

6. Vestul salbatic - asa se vorbea despre acea zona in cartea care m-a facut pe mine sa-mi doresc s-o vizitez (Winnetou sau alte carti ale lui Karl May) insa ceea ce ma atrage pe mine la aceasta parte a Americii sunt muntii, pe care imi doresc foarte mult sa ajung sa-i vad candva...

5. Venetia - vazusem deja acest oras cand am citit Cartea Nuntii sau Maja Desnuda, deci stiam deja ca e frumos, insa cred ca si daca nu as fi stiut aceste doua cartii m-ar fi putut face sa-mi doresc sa-l vizitez...

4. Japonia - probabil ca dorinta mea de a vizita aceasta tara a aparut inaite de a citi Memorile unei gheise, dar cu siguranta aceasta carte mi-a amplificat-o. Si m-a facut, de asemenea, sa-mi doresc sa vizitez Kyotoul, despre care nu stiam prea multe inainte, motiv pentru care mi se parea neinteresant...

3. India - Medalia de bronz i-o acord unei locatii exotice, unui taram extrem de variat din punct de vedere peisagistic si plin de contraste din punc de vedere social. Sunt multe lucruri ce ar merita vizitate aici... Cartile in care am intalnit aceasta tara (si care cred ca sunt si cele care mi-au deschis dorinta de a o vizita) au fost Maitreyi si Vin ploile, cu toate ca pe a doua inca n-am terminat-o (dar asta doar datorita faptului ca editia pe care o detin eu e plina de greseli si ma enerviaza sa o citesc)...

2. Italia si Roma - deja am vorbit de doua orase italiene in acest top, dar si daca le exclud pe acelea, aceasta tara tot ar merita acest loc... Acum am si vazut-o si stiu sigur lucrul acesta, dar majoritatea descrierilor din carti se refera la locuri pe care nu le-am vazut. Imaginia Siciliei si a livezilor de portocali asa cum apare ea din Quo vadis este extrem de linistitoare si are un farmec aparte. Despre Roma, oras despre care am citit in nenumarate carti, nici nu cred ca trebuie sa mai vorbesc...

1. Franta si Paris - prima mea dragoste, daca pot spune asa, si chiar si acum o consider incredibil de frumoasa. Mi-am dorit sa vizitez Parisul inca de cand am citit Cei trei muschetari, iar acum, ca am ajuns sa si o fac, pot spune ca este chiar mai frumos decat mi-am imaginat. Mai mult din Franta n-am ajuns sa vizitez, insa sunt atatea lucruri care ma atrag in aceasta tara si sper sa reusesc sa le vad pe toate. Oricum, aceasta este tara care mi s-a parut cea mai frumoasa in urma a tot ceea ce am citit despre ea...

Niciun comentariu: