marți, 26 mai 2009

Muzica si personalitatea


Ma gandeam ieri la un lucru pe care l-am auzit repetat de o gramada de ori: muzica iti influenteaza personalitatea. Intodeauna cand am auzit acest lucru m-am intrebat daca e intradevar asa sau daca, nu cumva, lucrurile stau exact invers si nu muzia este cea care iti influenteaza personalitatea, ci iti alegi ce muzica sa asculti tocmai datorita personalitatii tale.

Ma gandeam la acest lucru tocmai datorita faptului ca eu ascult un gen de muzica care de multe ori este marginalizat de catre alti, care este condamnat si chiar cred ca as putea spune pe nedrept. Dar despre ce ascult eu, voi vorbi mai tarziu (pentru ca vreau sa vorbesc si despre asta). Mai intai vreau sa va zic care este parerea mea in legatura cu muzica.

Si am sa incep prin a spune ca formatii ca Pink Floyd sau altele similare au fost considerate mereu a fi depresive. Ei bine, eu n-am vazut nici o persoana care sa se declare fan Pink Floyd si sa sufere de depresie. Si cred ca cel mai bun exemplu in acest sens ar fi tatal meu, a carui formatie preferata este aceasta si despre care as putea spune ca este un model de optimism si de om care se simte bine in orice situatie. Nu l-am vazut niciodata trist, pesimist sau depresiv. Si atunci, cum il influenteaza muzica?

Cat despre persoanele depresive (cele cu adevarat depresive), nu cred ca le vei gasi ascultand muzica prea trista. Am trecut si eu prin doua crize de anxietate la viata mea (cauzate, banuiesc, datorita iubirii neiplinite, dar asta nu mai conteaza acum) si va spun sincer ca in nici un caz nu as fi ascultat vreo melodie care sa ma faca sa ma gandesc la cat de trista sunt. In casa mea rasunau acorduri vesele, semn ca incercam cu disperare sa trec peste. Desi recunosc ca asta se intampla in rarele ocazii cand mai ascultam cate ceva. Oricum, a fost atat de demult...

Aceste doua aspecte pe care le-am expus mai-nainte ma fac sa ma gandesc ca legatura dintre personalitate si muzica ascultata e, mai degraba, invers proportionala. Ea se bazeaza pe complementaritate. Nu asculti muzica care se aseamana felului tau de a fi, ci cea care e exact opusa. Singura exceptie pe care o vad eu ar fi momentele in care esti indragostit si asculti doar muzica care vorbeste de iubire.

Si acum, sa trec la muzica pe care o ascul eu. Pentru ca eu ascult metal, iar despre acest gen muzical multi au spus ca ar fi anticrestin, impotriva lui Dumnezeu, extrem de agresiv si ca instiga la ura. Tin sa va spun ca pe mine acest gen muzical ma face sa iubesc, ma face sa accept oameni, sa incerc sa ii iert, sa imi contorolez mai bine felul de a fi pentru a evita sa ma enervez. Sau credeti ca este impotriva lui Dumnezeu? Adevarul este ca sunt extrem de putini cei care fac sau asculta aceasta muzica care sa fie atei. Toti sunt atrasi de partea spirituala a vieti intr-un fel sau altul (chiar daca nu sunt crestini, ei cred in Dumnezeu si Il cauta). Si chiar daca sunt si atei, acestia nu sunt atat de categorici cum vei intalni prin alte locuri. Sunt niste oameni care stiu sa accepte puncte de vedere diferite de ale lor si care judeca foarte rar.

Cred ca aceasta legaura intre rock-eri si anticristi s-a facut doar datorita chestilor ce ajung sa fie comerciale si, din pacate, oamenii nu s-au gandit niciodata ca ar putea exista ascunse formati care fac muzica doar de dragul muzicii si care canta frumusetea.

Am sa va pun aici niste melodi care mie imi plac si care va vor ajuta sa vedeti ca am dreptate. Va rog, ascultati-le si versurile!





Niciun comentariu: