marți, 19 mai 2009

promovez lectura


Librarie

Am aflat de acest concurs citind un articol dintr-un alt blog si mi-am zis ca de ce sa nu particip si eu la el, nu? Imi place sa citesc si chiar consider ca promovez lectura prin ceea ce fac eu, asa ca mi-am spus ca merita sa incerc si acest lucru.

Dar cum promovez sau am promovat eu lectura pana acum? Lasand la o parte acest post, cred ca se poate realiza acest lucru si daca te uiti pur si simplu peste blog-ul meu, in care postrile in care vorbesc despre carti le domina pe celelalte. Desigur, eu doar un blog nou infintat, inca nu are destui cititori, dar eu sunt optimista si sper ca acest lucru se va schimba, mai ales ca ma voi stradui din rasputeri sa-mi fac aceasta insemnare cat mai cunoscuta.

Bine-nteles, in afara de faptul ca promovez lectura pe acest blog, acesta este si lucrul pe care il fac in viata de zi cu zi... Cum altfel as putea numi faptul ca de vreo doi, trei ani incoace merg in fiecare zi cu o carte la scoala si ca in pauze (si chiar si in unele ore) ma gasesti citind de cele mai multe ori. Si ce mai poti spune despre faptul ca odata ce eu am inceput sa fac acest lucru am inceput sa vad tot mai multi colegi venind cu cartea la scoala si citind din cand in cad? Nu e asta promovare a lecturii? Nu am lansat eu moda de a citi?

Si acum, ca am vorbit atat de mult despre felul in care promovez eu lectura, cred ca ar fi cazul sa vorbesc si despre motivele pentru care citesc. Cred ca in primul rand o fac pentru ca cititul mi se pare ca o usa deschisa spre o alta lume, un locusor in care poti sa uiti de realitate, un loc in care poti sa razi cand esti trist sau sa plangi atunci cand esti fericit sau poate pur si simplu un loc in care problemele altora te pot face sa uiti de proprile tale probleme. Este, de asemena, un mod de a-mi da frau liber imaginatiei, care este cu mult mai activa decat atunci cand ma uit la un film. A colora personajul, a-mi imagina trasaturile sale, precum si a vizualiza locurile descrise, este unul dintre lucrurile care imi fac mare placere atunci cand citesc o carte. Mai citesc ca sa invat, ca sa reusesc sa inteleg in cateva zile unele lucruri ce altora le-a luat o viata sa le inteleaga, sa invat mai multe despre lumea asta, sa-mi largesc orizonturile... Citesc pur si simplu pentru ca imi place, pentru ca atunci cand citesc ma simt bine si ma simt libera.

Ar mai fi un singur lucru de adaugat: sper ca intr-o zi sa ajung sa promovez lectura prin propria mea carte, pentru ca scrisul este un alt hobby al meu pe langa citit, dar si pentru ca nu vad nici un alt mod mai bun de a promova lectura decat a scrie ceva la randul tau.

Ah, si desigur, daca vreti sa participati la acest concurs la randul vostru, tot ce aveti de facut este sa dati click aici, unde este afisat regulamentul concursului, concurs organizat de Tamada.

2 comentarii:

Hellene, tomata cu scufiţă spunea...

Multa bafta la concurs. :)
Acum incurajeaza lumea sa comenteze.

Ma bucur cand vad ca literatura nu moare si tot mai multi tineri o practica. O sa dau o raita prin categoria ta de carti pentru ca m-ai facut curioasa. :)

Cinabru spunea...

Mult succes. Vad ca prinde concursul, poate particip si eu mai incolo. O sa mai revin pe blogul tau, imi place.