sâmbătă, 16 mai 2009

cartile mele preferate


In timp ce maica-mea pregateste mancarea prin bucatarie, m-am gandit ca n-am nimic mai bun de facut decat sa mai scriu cate ceva... Despre ce? Despre cartile mele preferate... Sau, poate ar fi mai corect de spus despre autorii si cartile mele preferate?

Nu am sa le insir in vreo ordine anume, le voi scrie asa cum imi vin mie in cap si voi spune cate ceva despre fiecare. Ar fi cam complicat sa procedez altfel, pentru ca au fost carti carora le-am apreciat foarte mult modul in care au fost scrise sau carti care, cu toate ca nu sunt scrise de un autor ce are un talent debordat ci numai imaginatie, mi le-am apropiat foarte tare si le-am apreciat. Sunt carti pentru care am facut vreo fixatie si carti care m-au schimbat si asa mai departe...

Harry Potter - cu siguranta una dintre cartile de care m-am simtit extrem de atasata si de care am fost foarte, foarte obsedata mult timp... Am citit-o, cred, de vreo 3-4 ori si poate ca as mai citi-o si acum, daca nu as avea alte carti care asteapta sa fie citita al caror numar este mereu in crestere cu toate ca citesc constant si destul de mult.

Initiatul de Robert Finn - Ei bine, carte aceasta mea placut destul de mult. Actiune alerta, putina magie implicata si un sfarsit fericit si totusi neasteptat... Cam tot ce are nevoie pentru a o inscrie printre preferatele mele.

Winnetou de Karl May - Pe aceasta am citit-o pe cand eram mai copila, dar este clar una dintre cele trei carti pentru care pot spune ca am avut obsesi. Desi, s-ar putea sa fie mai corect daca as include aici toate catile scrise de Karl May pe care le-am citit...

Stephen King de la care mi-a placut cel mai mult Apocalipsul, insa si carti ca Shining si Zona moarta ar putea fi incluse pe lista mea de favorite. Imi place foarte mult cum in aceste carti poti observa cat de frumos se imbina talentul cu imaginatia. Imi amintesc cat de placut a descris odata pe vreo 2 pagini doar cum merge un om... Si aceasta descriere te putea face sa-ti doresti sa tot citesti si sa nu te opresti... Sau foarte frumoase (iar aici stiu ca suna ciudat, insa nu stiu cum sa spun altfel) sunt si descrierile sale de cadavre sau alte chesti de genul asta.

Dune de Frank Herbert - Aici includ intreaga serie, nu doar primele carti. Mi s-au parut foarte faine toate acestea. Imaginatie suficienta, putina filozofie... Un roman sf mai complex decat altele si extrem de fain...

Boris Akunin cu Azazel, Gambit turcesc, Leviatan sau Moartea lui Ahile - toate carti politiste, insa nu carti politiste clasice... Ce mi-a placut cel mai mult la cartile lui este faptul ca felul in care descrie el asasinul aproape te face sa-l indragesti, sa-i accepti crimele si sa regreti faptul ca in final este prins...

Agatha Christie cu absolut toate cartile pe care le-am citit - pentru un fan al literaturii politiste va fi simplu de inteles...

Jocul lui Ender de Orson Scott Card - un sf foarte interesant. Mie mi-a placut ca nu urmareste doar actiunea ci si implicatile psihologice pe care aceasta le are asupra personajului. Un sfarsit excelent...

Ciresarii de Constantin Chirita - primul meu roman de care m-am indragostit. L-am citit in clasa a IV-a si probabil ca acum nu mi s-ar parea decat o mare copilarie, insa atunci am fost fascinata de aceasta carte. Dupa personajul Victor din aceasta carte mi-am construit si eu modelul baiatului ideal. Si mai mult, intodeana me-am dorit ca pe acel baiat sa-l si cheme Victor...

Memorile unei gheise de Arthur Golden - nu stiu neaparat daca e o carte buna sau nu, insa mie mi-a facut placere sa o citesc. E cu siguranta o carte prin intermediul careia poti face cunostinta cu o alta lume si alta cultura. Mi-a placut cel mai mult parte in care se vorbea de perioada razboiului si faptul ca ea a spus ca abea atunci a inteles ce inseamna sa ai o viata grea (si credeti-ma, viata ei pana atunci nu a parut deloc usoara, mai ales comparata cu ceea ce stim noi).

Quo vadis de Henryk Sienkewicz - Cred ca faptul ca mi-a placut atat de mult a fost influentat de faptul ca sunt crestina, insa, pot spune ca a fost cu siguranta una din cartile care mi-a schimbat viata.... Nu mult, dar totusi a facut-o. M-a facut mai puternica...

Parfum de Patrick Suskind - Acestei carti i-am mai acordat o intreaga postare, deci nu consider necesar a mai spune ceva despre ea aici.

S-ar putea sa mai fie si alte carti pe care sa le pot inscrie aici, recunosc sincer ca inca n-am citit atat de mult pe cat mi-as fi dorit (cu toate ca comparandu-ma cu majoritatea am citit mult - tocmai de aceea am renuntat s-o mai fac), insa acestea sunt cu siguranta cateva din cartile care au lasat amprente mai mici sau mai mari asupra mea, care m-au influentat intr-o oarecare masura si care mi-au placut... Nu cred ca e corect sa le pun pe toate la egalitate, insa nici nu stiu cum sa le partajez...

Niciun comentariu: