sâmbătă, 4 iulie 2009

planuri


Ma gandeam azi dimineata ca-mi facusem mai demult un plan in legatura cu ceea ce voi scrie pe acest blog. Un plan pe care binenteles ca nu l-am respectat. Imi planuisem pe atunci sa postez cate o recenzie de carte in fiecare saptamana, sa vorbesc saptamanal despre cate-un lucru interesant care mi s-a petrecut, sa postez joculete, tot regular, sa vorbesc si despre filme. Cred ca este inutil sa spun ca nici macar n-am mai vazut vre-un film nou despre care sa pot vorbi de cand mi-am facut planul acesta. Cat despre citit... da, am citit, insa nu atat de mult cat as fi vrut. Nu pentru ca as fi ignorat acest mod de petrecere a timpului liber, ci pentru ca pur si simplu n-am apucat din cauza bacalaureatului. Celelalte lucruri le-am indeplinit mai mult sau mai putin, dar odata ce lipsesc acestea, nu pot spune ca am respectat planul.

Acum, ca am facut aceasta itroducere, sa incep sa spun si ceea ce mi-am propus, si anume ca eu nu prea respect planurile. Mereu imi fac cate unul (despre cum si cat si ce sa invat, despre cat si cum sa citesc, despre mai stiu eu ce), insa foarte rar ajung sa le si duc la indeplinire. Chiar si pentru bacalaureat, mi-am planificat modul de invatare de vreo 3 - 4 ori, insa niciodata nu am reusit sa respect exact schema. La inceputul anului imi facusem un plan care incepea mai lejer, cu una, doua ore de invatat pe zi, si se accelera treptat, pana ajungem la 4 ore, dupa 2 luni de intrat in ritm. Era un plan foarte bun, imi ramanea o gramada de timp de repetat la sfarsit, apucam sa trec prin materie de foarte multe ori. Evident ca nu l-am respectat. Asa ca mi-am facut un altul. Si apoi un altul, dupa ce nici pe acesta nu l-am respectat. Nici de ultimul nu m-am tinut, insa am reusit totusi sa trec prin toata materia.

Dar nu numai planul pentru invatat pentru bac sau cel pentru scrisul pe blog nu le-am respectat. Au mai fost multe altele. Inclusiv cel in care imi propuneam sa citesc cate o carte pe luna, insa aici e un caz fericit, caci nerespectarea consta in faptul ca mi-am depasit norma propusa. Dar mai sunt multe, multe alte planuri nerespectate. Incepand din clasele mici (sau de cand imi aduc eu aminte) si pana in ziua de astazi nu-mi amintesc sa fi respectat intocmai un plan. Se poate sa fi ramas cat de cat aproape de ele, insa de respectat, nu le-am respectat.

Cu toate acestea, eu voi continua sa-mi fac planuri si, probabil, voi merge inainte si cu nerespectarea lor. Cu toate acestea, consider ca a avea un plan de care sa ma tin cat de cat aproape, chiar daca nu il respect, ajuta mai mult decat lipsa lui totala. Macar ca o bariera in constinta ta, care nu te va lasa sa faci mereu ceea ce vrei si-ti va mai aminti din cand in cand ca ai un plan de respectat.