luni, 6 iulie 2009

telefoanele mobile

De-a lungul vietii mele (nu fosrte lungi de altfel) am intalnit foarte multe persoane extrem de preocupate de a avea ultimul model de telefon mobil. Si de fiecare data m-am intrebat de unde vine aceasta dorinta. Eu, pur si simplu nu pot s-o inteleg. Pentru mine, telefonul nu reprezinta decat un obiect care usureaza comunicarea si care este extrem de folositor in cazul comunicarii la distanta. Deci, atata timp cat pot sa vorbesc cu cealalta persoana (si pentru asta trebuie s-o aud, sa ma poata auzi si sa ma tina bateria), un telefon este perfect. Nu simt nevoia sa am aparat foto inclus, nu simt nevoia sa am nu stiu ce mp3 plaier (desi aici recunosc ca-mi pare rau uneori ca nu-mi pot pune si eu pe telefon o melodie care sa-mi placa, sa-mi sune telefonul intr-un mod placut), nu-mi trebuie nici ultimele walpaper-uri sau alte mai stiu eu ce divaisuri sau aplicatii.

Mie una mi se pare ca un telefon care sa aiba o camera de fotografiat inclusa (oricat de buna ar fi), nu va egala niciodata un aparat de fotografiat adevarat, k pozele facute cu telefonul nu se vor ridica niciodata la calitatea acelora facute cu aparatul foto. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca nu doar megapixelii sunt cei care definesc calitatea acestuia, ci el are mult mai multe caracteristici pe care nu le vei putea intalni niciodata incluse in telefonul mobil.

In ceea ce priveste mp3-ul, pot recunoaste ca aici ar fi niste avantaje (am vorbit deja despre asta), insa sunt si multe dezavantaje, si eu tot consider ca un mp3 separat de telefon ar fi mai bun. De ce sa asculti muzica pe telefon si sa te trezesti la un moment dat cu bateria gata, in loc sa o asculti la un aparat ale carui bateri pot fi schimbate cu mai multa usurinta. De exemplu, eu am la mp3-ul meu cinci baterii in momentul de fata (pentru ca am furat 2 de la telecomanda, dar shhh, asta nu trebuie sa se stie :)) ). De fapt, nu baterii, ci acumulatori, ceea ce inseamna ca le pot incarca. Si cum se incarca mereu cate doua in incarcatorul meu, nu prea mi se intampla sa raman fara, caci am grija sa le pun din timp la incarcat, cam odata ce se golesc. Poti face asta la un telefon?

Despre alte dispozitive si dotari si caracteristici ale telefoanelor mobile nu mai vorbesc, datorita simplului fapt ca eu nu le cunosc. Dar, avand in vedere ca nu le-am simtit lipsa, inseamna ca nici nevoie de ele n-am.

Acum, poate va intereseaza ce telefoane am avut eu. Am sa va spun ca am avut trei, nici unul dintre ele prea performant. Primul meu telefon l-am primit in clasa a IX-a si a fost al mamei mele. I se stricase bateria, asa ca ea si-a cumparat altul, iar la acest i-a schimbat bateria si mi l-a donat. A fost un telefon ingrozitor de prost. Ca marca era Motorola, insa nu mai stiu ce model (de fapt, nici nu cred ca am stiut vreodata). Dar nu cred ca din aceasta cauza era prost. Pur si simplu era vechi, si din aceasta cauza i se termina bateria in fiecare zi, mai tarziu incepand sa nu ma mai tina nici macar atat. Asa ca mi-am luat altutl.

Cel de-al doilea telefon al meu a fost foarte bun si mi-a placut foarte mult. Ii gasisem chiar si o melodie draguta si imi suna astfel frumos, imi placea si modul in care vedeam totul pe ecran si avea snake (la vremea aia eram cat de cat pasionata de jocurile pe mobil, sau, mai bine zis, de acest joc pe mobil) si alte lucruri nu prea avea, insa eu am tinut destul de mult la el. Intamplarea a facut ca intr-o zi sa-l scap pe jos si sa i se sparga ecranul. Pentru ca pretul inlocuiri era prea mare, am ajuns la cel de-al treilea telefon.

Este vorba de telefonul pe care il am si acum. Nu pot spune ca imi place nu stiu cat, insa m-am obisnuit cu el. Isi face treaba lui de telefon, iar mai mult nu conteaza. Este tot un Nokia (cum era si cel de-al doilea - lucru pe care am uitat sa-l mentionez) si ceea ce imi place foarte mult la el este ca bateria ma tine cam o saptamana. Desi trebuie sa recunosc ca nu stiu sigur, caci eu imi bag telefonul la incarcat atunci cand il aud piuind si-l scot atunci cand mi-l trebuie. Dar pot sa spun cu siguranta ca nu-l aud prea des, ceea ce inseamna ca ma tine mult. Si, tinanad cont ca il detin de vreo 2 ani, cred ca merge foarte bine.

Trebuie sa va mai zic ca mie nu-mi prea place sa-mi schimb telefoanele. Pana nu va fi neaparata nevoie nu-l voi schimba nici pe asta, indiferent ce alte facilitati incluse in telefoanele mobile ar aparea. Nu-mi imaginez eu ca ar putea aparea ceva atat de atractiv incat sa nu-i pot rezista. Caci a avea nevoie de ceva, e un lucru in privinta caruia am si mai multe dubii.

Niciun comentariu: