joi, 30 iulie 2009

politie si legi

Eu nu mai incetez sa ma mir de cat de cretine sunt unele legi sau cat de zelosi (ca sa nu folosesc alt termen) pot fi politistii in aplicarea lor. O sa va intrebati cum de m-a apucat pe mine acum sa am un dinte impotriva acestor chesti si am sa va povestesc in cele ce urmeaza.

Ei bine, stiati ca in parcurile din Timisoara nu mai ai voie sa intri dupa ora zece seara? Si nu e vorba ca n-ai voie sa folosesti leaganele sau obiectele de joaca, nu ai voie de loc sa stai acolo. Nici macar pe o banca si nici in picioare, pur si simplu in incinta parcului nu ai voie. Spune-ti-mi si voi daca nu e asta o mare tampenie!

Acum, ca sa trec mai departe, am sa va spun ca ieri am avut sansa sa ma intalnesc cu politisti in timp ce eram in parc. Dupa ce ne-au scos pe toti afara, ne-au hasait si din fata parcului, pe motiv ca tulburam linistea publica. Cum o tulburam, nu stiu! N-am sa va spun ca acest lucru m-a enervat foarte tare. Si cei care ma cunosc stiu ca eu sunt o persoana care se enerveaza greu, deci daca au reusit politisti sa ma enerveze... e clar ca erau enervanti rau de tot. Adica cum imi spun ei mie ca n-am voie sa stau in fata parcului. Am voie sa stau unde vreau. Hai, inteleg, legea cu parcurile, e legea cu parcurile, si, desi cretina, ea exista si nu prea am ce face. Insa nu exista absolut nicio lege care sa-ti interzica sa te afli in fata parcului. Si dupa recomandarea politistului am citit si eu legea la care facea referire. Uitati si voi:
tulburarea, fără drept, a liniştii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigăte sau larmă
tulburarea liniştii locatarilor între orele 22,00-8,00, prin producerea de zgomote, larmă sau prin folosirea oricărui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare în localurile sau în sediile persoanelor juridice situate în imobile cu destinaţia de locuinţe sau în imediata vecinătate a acestora
Cred ca nu e nevoie sa va spun ca noi nu faceam niciuna din cele spuse de mai sus. Nu faceam zgomote sau larma (sau, ma rog, acum depinde de la ce intensitate incepi sa numesti un sunet zgomot), nu aveam nici un aparat sau instrument muzical la nici o intensitate, da mai intensitate mare. Noi stateam pur si simplu de vorba si nu deranjam pe nimeni cu nimic.

Dar nu-i nimic. Voi fi pregatita pentru astazi, cand se intorc politistii. Ii voi astepta in fata parcului, sau poate chiar in parc, mai vad eu, si atata le trebe sa incerce sa-mi dea o amenda. Prin prezenta lege nu mi se interzice de loc sa ma aflu pe spatiul public sau ceva de genul acesta, ci doar sa fac galagie imi este interzis. Si degeaba ma iau ei cu chesti de genul "nimeni nu mai face galagie cand vede masina politiei", ca nu tin. Nu ma pot amenda pentru presupuneri, ci doar pentru lucruri clare.

Sincer, mult mai normal mi s-ar fi parut daca s-ar fi luat de fata care manca seminte putin mai incolo aruncand cojile pe jos. Macar ea face mizerie, eu nu faceam absolut nimic, nici eu si nici care din cei care erau cu mine.

Niciun comentariu: